Generalforsamling_2015

Dirigent: Thomas Tanggaard

Referent: Per

Ad 2. Formandens beretning

Når vi kigger tilbage på året i ACM har det været et fantastisk cykelår. Vejret - er jo det alle cykelryttere taler om, har været med os hele 2014. Et tidligt og varmt forår, en lang sommer og stort set ingen vinter - så cykelvejret i 2014 kan vi ikke klager over.

Selvom januar og februar 2014 kan virke som lang siden, var det der vi modtog vores nye klubtøj fra Marcello Bergamo. Som nævnt flere gange var der stor opbakning til bestillingen af klubtøj, og det er godt at se klubtøjet på landevejen og i skoven. Alt i alt tror jeg de fleste er godt tilfreds med leverandør-valget - jeg synes det er flot tøj i god kvalitet. Bestillingen af klubtøj til 2015 skulle vi modtage sidst i marts måned.

Jeg vil gerne takke alle klubbens sponsorer - både på tøjet og på hjemmesiden - for at støtte klubben. Jeg håber selvfølgelig de føler de får noget for pengene. Vi står selvfølgelig til rådighed for sponsorerne - måske skulle flere af dem udnytte adgangen til klubbens medlemmer noget mere.

Vores klubaften i 2014 foregik hos Houlberg Wittrup i Randers, hvor pleje var på programmet. Der var pleje af kroppen, i form af styrke øverlser vist af fysioterapeut Rikke Warrer. Herefter var der pleje af cyklen på programmet. Hvor Jan Lindberg vidste tips og tricks. Tak til Jesper for husly - vi kommer gerne på besøg igen.

Et andet  arrangement der løb af stablen i 2014 var en tur Djursland Rundt. Turen gik ud langs nordkysten, med pitstop i Grenaa, ned over Ebeltoft inden turen gik hjemover. En god men blæsende tur. Tak for sandwich, sodavand og husly til Sparekassen Djursland, og tak til Lars Henning. det gør vi også gerne igen.

Flere ACM ryttere leverede jo topresultater i 2014. Anders Jensen vandt “Danmarks Højeste” og “Rundt om Rold” i klubtøjet. Altid godt med ACM ryttere på podiet.

Igen i år havde vi en super tur til Harzen. Vejret blev bedre og bedre som turen skred frem - sidste dag var det nærmest for varmt ! Største ændring var, at stam-restauranten “Kleine Bleibe” var lukket. Heldigvis fandt vi en rigtig god afløser - med god (rigtig god) betjening - og en fantastisk rosé vin. I 2014 havde vi glæde af “pensionist-holdet” alle over 70 år, de kørte dog for sig selv, men deltog med fuld styrke i det sociale. Jeg vil opfordre alle medlemmer til at deltage i en Harzen tur. Det er sjovt, udfordrende og kan gøres for forholdsvis få penge.

I 2014 prøvede vi fra klubbens side med betalt deltagelse i Fjordløbet for alle medlemmer. Det var en stor succes - med omkring 40 medlemmer som deltagere. Efter løbet blev der grillet pølser og hygget et par timer. Tak til sponsorerne for pølser og brød. Og en stor tak de der hjalp med arrangement, lånte os grill, trailer osv. Husk at grunden til vi har en god klub er, at der er folk der yder en frivilligt indsats.

ACM fik også debut som løbsarrangør i 2014. I samarbejde med løbeklubben arrangerede vi “Hængselsløbet” i forbindelse med åbningen af det nordlige hængsel. En stor succes - med omkring 500 (700) deltagere. Sammen med løbeklubben tjente vi over 14.000 kr. som bliver brugt til et arrangement for børn i forbindelse Sommerfesten i Assentoft. Ikke for at gentage mig selv - men endnu engang en stor tak de der hjalp med arrangement,. Husk at grunden til vi har en god klub er, at der er folk der yder en frivilligt indsats.

For anden gang i klubbens historie havde vi klubmesterskab. Endnu engang et super arrangement - en tak XL Byg Vorup for sponsorat og en stor tak til Mikkel i forbindelse med mesterskabet. Et stort tillykke til Leif Byrialsen for sit første mesterskab, også tillykke til Anders med sit andet mesterskab.

Så havde vi endnu en hyggelig afslutningsfest, en hyggelig klubaften og kan nu se frem til Race24.

Nu startede jeg med at rose vejret i 2014, som 2015 er startet kan vi håbe på, at cykelsæsonen bliver mindst lige så god.

Jeg vil slutte med at takke alle medlemmer for at vi har en god klub hvor folk kan li at komme. Vi får forhåbentlig får en super sæson - husk køre sikkert - tænke på hinanden og på med trafikanterne.

Tak for ordet.

Ad 3.

Regnskabet viste et negativt resultat på kr. 8.261,50.

Regnskabet blev godkendt.

Ad 4.

Harzen 2015 – dato kommer snart.

Ad 5. Behandling af indkomne forslag

Behandles under diverse.

Ad 6. Valg af bestyrelsesmedlemmer

Lars Henning blev genvalgt som kasserer.

Per H. Olsen blev genvalgt til bestyrelsen.

Frank Eriksen blev valgt til bestyrelsen.

Mikkel Krogh valgt til suppleant.

Thomas Tanggaard valgt til 2. suppleant

Ad 7.

Formand Niels blev genvalgt.

Ad 8.

Bo Andreassen blev genvalgt som revisor.

Lars Vindolf blev valgt som revisorsuppleant.

Ad 9. Eventuelt

Alex ønsker variation I træningen. Foreslog intervaltræning på faste hverdage med skiftende ruter. Bakketræning på faste hverdage og ”tonse” i weekenderne.

Undervisning til nybegyndere. Klubben stiller med 2 rutinerede ryttere. Bestyrelsen kommer med oplæg.

”Rigtig” MTB træningstider – Evt. MTB udvalg. Tages op ved næste bestyrelsesmøde.

Træningstider weekend besluttes af bestyrelse.

Referent / Per Olsen